domingo, 12 de abril de 2020

MONDAY, 13th APRIL

Hello everybody,


Welcome back to our online lessons!!! I hope you're full of energy after the holidays and ready to work responsibly
(Bienvenidos a nuestras clases online! Espero que hayáis recuperado energías tras las vacaciones para empezar a trabajar con responsabilidad).

This is our lesson today. Follow these steps: (Sigue las instrucciones)

1) Open you notebook and write THIRD TERM on a new page. We're starting the third and last term today. Then, open your book at page 73 and write the title of the unit in your notebook.:               UNIT 6: Amazing Animals.  Remember: keep your notebook clean,tidy and complete.

(En una nueva página de tu cuaderno escribe: THIRD TERM (= Tercer Trimestre). Vamos a empezar hoy un nuevo trimestre. Ahora abre el libro por al página 73 y copia el título: UNIT 6: Amazing Animals)  en tu cuaderno. Recuerda que debes mantener el cuaderno limpio, ordenado y completo.

2)   PAGE 74 of the book: We are going to start with VOCABULARY today: ADJECTIVES and ANIMALS. 
           (Vamos a empezar con VOCABULARIO: ADJECTIVES and ANIMALS)

    A) Activity 1: Click  HERE to listen to the adjectives in blue on the animal cards. 
 Now, open your workbook at page 86. Find these adjectives in your vocabulary list, check their meaning and underline them.
   (Empezamos con la actividad 1: Pulsa AQUÍ para escuchar los adjectivos en azul en las descripciones de estos dos animales.
Ahora abre el workbook por la página 86, busca estos adjectivos en la lista de la unidad 6, mira su significado y subráyalos)

  B) Activity 2 : Do activity 2 in your notebook. Find 3 pairs of  OPPOSITES in these adjectives. 
(Ahora, haz la actividad 2 en tu cuaderno. Encuentra 3 parejas de opuestos en estos adjetivos)
               
                   Click HERE to check your answers. Be honest, don't cheat.
                  (Pulsa AQUI para comprobar la respuesta. Sé honesto, no copies.)

 C) The OLM and the DUGONG. Write the texts about these two amazing animals in your notebook choosing the correct adjectives. Pay attention to your handwriting. 
       (The OLM and the DUGONG (=el proteo y el dugongo). Copia los textos acerca de estos dos animales increíbles en tu cuaderno, eligiendo los adjetivos adecuados para ellos. Cuida tu letra.)

                  Click HERE to check your answers. (AQUÍ tienes las respuestas)

D) Activity 3. Click HERE to listen to these animals. Do activity 3 (on page 74) in your notebook.
  Write each animal and decide which adjectives describe it.  
   (Vamos a hacer la actividad 3 de esta página 74. Primero, pulsa AQUÍ para escuchar los nombres de estos animales. Después, cópialos en una lista en tu cuaderno y decide qué adjectivos - de los que acabamos de ver- describen a estos animales. Cópia los adjetivos adecuados junto a cada animal.)
                 
E) Activity 5. Copy the instructions and do activity 5 in your notebook. 
     (Copia las instrucciones de la actividad 5 y hazla en tu cuaderno.)

         Now, get a red pen and check your answers. Click HERE to find the answers.
         Ahora corrige tus respuestas con boli rojo. AQUI las tienes.

F) Write down the questions below about the OLM and the DUGONG in your notebook and answer them according to the information given in the texts on page 74.
    (Copia la preguntas de abajo acerca del OLM (proteo) y el DUGONG (= dugongo) en tu cuaderno y contéstalas con la información de los dos textos en la página 74 de tu libro.)

The OLM
1- How much does the olm weigh?
2- How long can the olm live?
3- How long can it survive without food?

The DUGONG
1- How much does the dugong weigh?
2- Is it dangerous to people? why?
3- What do some people call the dugong?


     
IMPORTANT!!!!:  Take a picture of the page(s) in your notebook where you have done all these activities and send it to my email (pilarmd08@gmail.com)

Ahora, haz una foto de la(s) página(s) de tu cuaderno donde aparezcan todas las actividades que has hecho hoy y mándala a mi correo (pilarmd08@gmail.com)

That's all folks!!  I'll get back to you tomorrow. 
(Hasta mañana)

No hay comentarios:

Publicar un comentario