miércoles, 22 de abril de 2020

THURSDAY, 23rd APRIL

Good morning my dearest students!




Ready for our last lesson in the week? Let's get down to work!

(¿Preparados para la última clase de la semana? Pongámonos a trabajar.)



Follow these steps:

1) First, we're going to check homework on page 77 of your book. Find the activities in your notebook, get a red pen and check.

(Vamos a corregir las actividades de la página 77 del libro. Busca las actividades en tu cuaderno. Coge un boli rojo y corrige)
                    Click HERE to get the answers.  (AQUÍ van las respuestas)

TAKE a photo of your checked activities and send it to my mail.
Mándame las actividades corregidas.


2) MORE VOCABULARY about ANIMALS. 
   
        A- Open your book at page 78. Listen to these animal groups and animals. 

    (Ve la página 78 de tu libro. Vamos a ver: familias de animales y más animales. Primero escucha cómo se pronuncian)
                       Click HERE to listen. (AQUÍ tienes el audio)


      B- Do the quiz about the animals in your notebook: Copy the animal groups and the animals. Then,  circle the animal that doesn't belong to the group.
         (Haz el quiz acerca de los animales en tu cuarderno. Copia las clases y los animales, tal y como está en tu libro. Rodea el animal que no pertenezca a la clase)


     C- Now, draw  6 columns in your notebook, one for each animal family. Include the animals in activity 1 on page 78 and the animals in activity 3 on page 74 in the correct column.

(Ahora dibuja 6 columnas en tu cuaderno, una por cada clase de amimales. Incluye los animales que aparecen en la página 78 y los que aparecen en la actividad 3 de la página 74 del libro en la columna correcta)
mammals
reptiles
insects
amphibians
birds
fish










3) LISTENING activity. Page 78 of your book. Copy the information below in your notebook.
(Vamos a hacer ahora el listening de la página 78 del libro. Copia las preguntas de abajo en tu cuaderno.)

1) Listen to Grace and William discussing a school Project about bats.
Which bat can help people with health problems? ...........................................................

2) Listen again and complete the sentences:
1- Bats aren’t birds. They are ......................................
2- Bats prefer countries with .........................................
3- Some bats live in caves and some live in ......................................................
4- In one hour, some bats can catch ..........................................................
5- Vampire bats don’t drink .....................................

3) Do you remember? Answer the questions.
1- How are bats different from other mammals?
............................................................................................................................................
2- How do bats help the environment?
...........................................................................................................................................


Click HERE to get the audio
Remember that we usually listen to the audio twice in class. You can listen to it a third time if you need to complete information.

AQUÍ  tienes el audio. Aunque en clase escuchamos los audios dos veces. Escúchalo una tercera vez si tienes información sin completar.


TAKE a photo of this listening activity and send it to my email.
(Haz una photo de esta actividad de listening y mándamela)


HOMEWORK for the weekend: Do all the activities on page 50 of your workbook.
 (Haz las actividades de la página 50 del workbook, como deberes para el finde)

That's all for now. I'll get back to you on Monday!

No hay comentarios:

Publicar un comentario