martes, 28 de abril de 2020

WEDNESDAY, 29TH APRIL



Good morning everybody! 






Welcome to a new lesson! Follow these steps: 
(Vamos a seguir las instrucciones)


1) Open your book at page 80. Read the report about PYTHONS attentively. Copy the chart below in your notebook and complete it with the information about pythons. 

( Abre el libro por la página 80 y lee el pequeño artículo acerca de las serpientes pitón. Copia la tabla de abajo en tu cuaderno y complétala con la información del texto.)


Animal:   
Colour:   
Lifespan: (esperanza de vida)
Size:       
Lives in: 
Eats:      
Interesting facts:

Click HERE to check your answers. (AQUÍ tienes las respuestas)

IMPORTANT:

PAY ATTENTION TO THESE SENTENCES!!!!!!!!
( Mira cómo se expresa: cuánto tiempo viven, y cómo se expresa el tamaño y el peso)
Pythons live for around 30 years.
They can be about 10 metres long and they weigh up to 113 kilograms.


2)  Now you're going to write A REPORT ABOUT AN ANIMAL
    (Ahora te toca a tí escribir un pequeño artículo acerca de un animal)

You can CHOOSE A (easy) or B (challenging): (Puedes elegir hacer A - más guiado-  o B - más díficil)

       A) Open your workbook at page 53 and do activity 3:  Write a REPORT about THE RAT. Do it in your notebook. Pay attention to your presentation and handwriting

(Abre el workbook por la página 53, vas a escribir un pequeño artículo acerca de LA RATA. Escríbelo en tu cuaderno, no hay mucho sitio en tu workbook. Presta atención a tu presentación y tu letra)

          Use the information in the chart in your workbook are write three parapaphs:
           (Usa la información del recuadro del workbook y escribe tres párrafos)

   * Include: comparatives and superlatives
PARAGRAPH 1:
Type of animal.
Description of the animal (colour, size etc..)
PARAGRAPH 2:
Habitat: where does it live?
What does it eat?
Lifespan: how long does it live for?
PARAGRAPH 3:
Interesting facts: What can these animals do?


Take a photo of your writing activity and send it to my mail.

(Haz una foto a esta actividad y mándala a mi mail)


     B) Think about a MYTHICAL ANIMAL, or an IMAGINARY ANIMAL (you can invent a name) and write a REPORT about this animal.  
(Piensa en un animal mitológico o imaginario - te puedes inventar el nombre- y escribe un artículo acerca de este animal).
Divide your report into 3 paragraphs. (Divide tu artículo en tres parrafos)

PARAGRAPH 1:
Type of animal.
Description of the animal (colour, size etc..)
PARAGRAPH 2:
Habitat: where does it live?
What does it eat?
Lifespan: how long does it live for?
PARAGRAPH 3:
Interesting facts: What can these animals do?

* Include INTERESTING VOCABULARY and COMPARATIVES&SUPERLATIVES.
Pay attetion to your presentation and your handwriting. 


Take a photo of your writing activity and send it to my mail.


(Haz una foto a esta actividad y mándala a mi mail)

That's all for today. I'll get back to you tomorrow.
(Hasta mañana)








No hay comentarios:

Publicar un comentario