martes, 21 de abril de 2020

WEDNESDAY, 22nd APRIL

Good morning everyone!

How are you? I hope you're ready to work hard today. Here's our interesting lesson:

(¿Qué tal? Espero que estéis preparados para una clase interesante.)




Follow these steps:

1)  First, we're going to  CHECK HOMEWORK: 

   A: Open your workbook at page 51, get a red pen and check the READING COMPREHENSION activities: 
            Click HERE to get the answers.

(Corrige las actividades de COMPRENSION de la página 51 de tu workbook. Hazlo con boli rojo.Sé responsable)
            AQUÍ tienes las respuestas

  B: Now, check the LISTENING activity. Click HERE to get the answers and the script.

(Corrige ahora la actividad de listening. AQUÍ tienes las respuestas y el texto.)


2)  Open your book at page 77: Do activities 5 and 7. We are going to practise with  COMPARATIVE AND SUPERLATIVE adjectives again. Do the activites in your notebook. Write complete sentences, not just the answers.
    
 (Haz las actividades 5 y 7 de la página 77 de tu libro. Hazlas en tu cuarderno. Copia oraciones completas, no sólo la respuesta)


3) Do activity 8 on page 77. This is a very interesting text about a mythical animal: THE PHOENIX.  This time, you can copy just the answers; but it is better if you copy the whole text. It is up to you.

 (Vamos a hacer ahora la actividad 8 de la página 77 del libro. Es un texto muy interesante sobre el Ave Fénix, un animal mitológico. Puedes copiar sólo las respuestas; pero es mejor si copias el texto completo. Tú decides)


Take a photo of the three activities and send it to my email.
(Manda la foto de las tres actividades a mi email)


That's all for today. I'll get back to you tomorrow!


     

No hay comentarios:

Publicar un comentario