domingo, 17 de mayo de 2020

MONDAY, 18th MAY

Good morning!!




I hope you had time to rest and recharge batteries at the weekend!
(¿Qué tal? Espero que hayáis tenido tiempo de descansar y recargar baterías el fin de semana.)


Let us begin with a new lesson. Follow these steps: 
(Empecemos con la clase. Sigue estos pasos:)


1) CHECK HOMEWORK: First of all, we are going to check the activities on the worksheet you had to do for homework. Get a red pen and check your homework.
(Vamos, en primer lugar, a corregir las actividades en la ficha que teníais que hacer para deberes. Busca la ficha, o las respuestas en tu cuaderno. Coge un boli rojo y corrige!)
             
               Click HERE to get the answers. AQUÍ tienes las respuestas.



2) We're going to do the  LISTENING activity on page 94 of your book.
Write the questions in your notebook (Copia las preguntas en tu cuaderno):

Listen to Louise and Sam discussing a party.
Why does Sam want to send a message to his friends?
……………………………………………………………………………………………………
Complete the chart.
Party for:

When:

Where:

Opinion of event:

Who was there:

Opinion of food:

What food was there?


1-Where was Sam on Saturday? ……………………………………………………………….

2- What was the dessert of the party? …………………………………………………………………………………

Click HERE to get the audio. Remember that in class we listen to it twice, but you can listen to the conversation a third time, if you need so. 
(AQUÍ tienes el audio. Recuerda que en clase lo escuchamos dos veces, pero puedes escuchar la conversación una tercera vez si lo necesitas)

After you finish your activity, click HERE to get the answers. Get a red pen and check it.
(Cuando termines la actividad, corrige con boli rojo. AQUÍ tienes las respuestas.)


3) We're going to do a SPEAKING activity now: Describing an event. 
   (Ahora vamos a hacer una actividad oral. Vamos a describir un evento)
     
       A) First, read activity 10 on page 95 of your book. Match the questions to the answers. 
          (En primer lugar, observa a actividad 10 de la página 95 de tu libro. ¿Qué respuestas corresponden a qué preguntas)

      B) Now think about an event: your last birthday party, a wedding you went to, the end-of-year party. 
 Write questions 1- 6 from activity 10 in your notebook and answer these questions about your event. Include: 
                 -  interesing vocabulary about food and adjectives of opinion
                 -  GRAMMAR: was / were / there was / there were
    (Piensa ahora en un evento: tu última fiesta de cumpleaños, una boda a la que fuiste, la fiesta de fin de curso ...etc.. Copia ahora las preguntas 1- 6 de la actividad 10 y contéstalas acerca de ese evento).
         En tus respuestas, incluye: - vocabulario de comida y adjectivos de opinión
                                                    - Gramática:  was / were / there was / there were      
          
                 Click HERE to get some help.  (Pulsa AQUÍ para una explicación)       


Record your voice describing the event you chose and send it to my email today, or tomorrow  before 3.00 in the afternoon.
Graba tu descripción del evento que has elegido y envíalo a mi email hoy o mañana antes de las 3 de la tarde.





No hay comentarios:

Publicar un comentario