miércoles, 13 de mayo de 2020

THURSDAY, 14th MAY

Good morning my dearest students! 

Ready for the last lesson in the week? Let's start.

Follow these steps:

1) Open your workbook at page 58. Check the activities with a red pen while you watch the video with the answers:
(Vamos a corregir las actividades de la página 58 del workbook. Corrige con boli rojo mientras escuchas las respuestas en el video)



2)  Open your book at page 94. We're going to learn some ADJECTIVES of OPINION
    (Abre el libro ahora en la página 94. Vamos a aprender/recordar algunos adjectivos para expresar nuesta opinión sobre algo)
   
    A) First, listen to the adjectives of opinion in blue in activity 1 on page 94 of the book.
       (En primer lugar, escucha los adjetivos de opinion en azul de la actividad 1, pagina 94)
       
             Click HERE to listen. (AQUÍ los puedes escuchar)


    B) Open your workbook at page 87 (UNIT 7 Glossary). Find the adjectives of opinion in the glossary, underline them and check their meaning (page 87-88)
       (Abre ahora tu workbook en la página 87, donde encontrarás el glosario de la unidad 7. Encuentra y subraya los adjetivos de opinión en el glosario (paginas 87y 88) y presta atención al significado)


   C) Do ACTIVITY 1 on page 94 of your book in your notebook: Copy the chart below and complete with the adjectives of opinion: 
   (Vamos a hacer la actividad 1 de la página 94 en el cuaderno. Copia esta tabla y complétala con los adjetivos de opinión.)
POSITIVE ADJECTIVES
(adjetivos que son positivos)
NEGATIVE ADJECTIVES
(adjetivos que son negativos)
ADJECTIVES that can be both POSITIVE or NEGATIVE (depending on the context)
(Adjetivos que pueden ser positivos o negativos dependiendo del contexto)







 D) Do ACTIVITY 2 on page 94 of your book in your notebook. Copy the chart and complete with the adjectives of opinion.
 (Vamos a hacer ahora la actividad 2. Copia la tabla y complétala con los adjetivos de opinión.)
 ADJECTIVES to  describe
FOOD
(adjetivos para describir “comida”)
ADJECTIVES to  describe
PLACES
(adjetivos para describir lugares)
ADJECTIVES to describe
EVENTS
(adjetivos para describir acontecimientos como: cumpleaños, bodas, cenas..)






E) Do ACTIVITY 3 on page 94 of your book in your notebook. 
    (Ahora haz la actividad 3 de la página 94 en tu cuaderno)

F) Now click HERE to check your activities. (Comprueba ahora tus actividades AQUÍ)



HOMEWORK: 1-  Do activities 1-2-3-4 on page 60 of the workbook. 
                            2-  Click HERE to find a worksheet. You can download the worksheet and do the activities on it; or you can write the answers in your notebook.

Estos son los DEBERES:  1- Actividades 1-2-3-4 de la página 60 del workbook
                                           2- AQUÍ tienes una ficha. Puedes descargarla y hacer las actividad en ella; o puedes escribir las respuestas en tu cuaderno. 

Take a photo of the workseet/or scan it (or of the answers in your notebook)  and send it to my email. 
(Haz una foto a la ficha o a la página de tu cuaderno -si has contestado en tu cuaderno- y mándala a mi correo.)

Thank you!
Have a nice weekend! I'll get back to you on Monday!

No hay comentarios:

Publicar un comentario